Skip vill hjälpa restauranger och samtidigt minska trängseln

Många restauranger kämpar med minskade intäkter, samtidigt som de ansvarar för att de nya reglerna om trängsel efterlevs. Appen Skip gör det möjligt för restauranggäster att beställa och betala i mobilen, vilket minskar risken för att gäster står nära varandra i kö. Under våren har grundarna till appen låtit alla restauranger, barer och caféer använda appen gratis.

Varför har ni tagit detta initiativ?

– Vi insåg ganska snabbt att myndigheternas restriktioner för våra tilltänkta kunder i restaurangbranschen skulle innebära ett hårt slag mot deras intäkter. Många har brottats med lönsamheten och kämpar fortfarande med att gå runt. Det var inte ett svårt val att tänka om och byta riktning för att hjälpa krisande restauranger, barer och caféer från att stänga igen, säger Andreas Persson, vd på Skip.

Vad erbjuder ni?

– SKIP är en app som minskar fysisk köbildning och låter restaurangernas gäster beställa och betala i mobilen. Istället för att köa i lokalen kan de beställa och betala på språng, och plocka upp sin beställning när det är klart. För att hjälpa företagarna i restaurangbranschen så erbjuder vi SKIP utan extra avgifter, våra kunder betalar bara självkostnadspriset för transaktionerna som genomförs. För de som ännu inte digitaliserat sig blir detta även ett kostnadsfritt steg i den riktningen.

Vilka riktar ni er till?

– Alla som har ett företag inom café-, restaurang-, eventbranschen etc. Finns det mat och dryck att sälja så hjälper vi gärna till.

Vad önskar ni uppnå?

– Vi vill helt enkelt hjälpa våra vänner i branschen att klara sig ur den här krisen.

Hur har det gått?

– Vi har ett gäng restauranger och caféer som har hoppat på redan, och fler är på väg in. Befintliga kunder är nöjda och vi är glada över att kunna erbjuda dem en extra skjuts i en svår period. Feedbacken vi har fått är att det är smidigt och enkelt att ansluta sig.

Mer information om SKIP finns på  theskipapp.com